Bad Popcorn

Er zijn simpele manieren om ongewenst eetgedrag aan te passen. Gebruik bijvoorbeeld kleinere borden. Leg ongezonde snacks op een moeilijk bereikbare plek en gezond eten in het zicht. Het is bewezen dat zelfs wanneer je de truc kent, het blijft werken. Daarom adviseren wij ook je omgeving aan te passen tijdens een verandertraject.

Enhanced endurance

Wil jij je lichaam beter leren kennen? Dan is het van belang om je aandacht tijdens de uitvoering van de oefeningen binnen jezelf te leggen. Wil je beter presenteren? Dan is het juist belangrijk om je aandacht tijdens de uitvoering van de oefeningen buiten jezelf te leggen. Om de kant op te veranderen die jij wenst, is de juiste coaching cruciaal.

How are habits formed

Dit onderzoek laat zien dat een mens gemiddeld 66 dagen nodig heeft om een nieuwe gewoonte aan te leren. De benodigde tijd is ook afhankelijk van de complexiteit van de verandering. Maar wil je iets veranderen, dan heb je tijd nodig. Om deze reden hebben de veranderprogramma’s van SPAT altijd een duur van minimaal 10 weken.

Power Posing

Een krachtige, rechte en open houding (Power Pose) zorgt voor mentale kracht. Het leidt tot een verlaagd gehalte aan cortisol (stresshormoon) en een verhoogd testosterongehalte. Door deze mentale kracht ben je stress, angsten en negatieve gedachten beter de baas. SPAT coaches houden je continu bewust van je houding om hier optimaal van te profiteren.

 Executive functions

Door te sporten en te bewegen train je de hersenen. Onderzoek toont aan dat kortdurende lichamelijke inspanning (30-60 minuten) een positief effect heeft op cognitieve vaardigheden, zoals o.a. het geheugen. Als jouw persoonlijke cognitieve aandachtspunten in de training worden geïntegreerd, dan wordt je niet alleen fysiek sterker, maar ook mentaal!

©2022 SPAT verandert | KvK: 61495980 | BTW: NL854366933B01