
Directeur David Antes: ‘Herstel kan veel sneller’
Psychische klachten vormen een steeds grotere uitdaging. Medewerkers hebben moeite om werk en privé in balans te houden, terwijl bedrijven zich zorgen maken over het

Directeur David Antes: ‘Herstel kan veel sneller’
Psychische klachten vormen een steeds grotere uitdaging. Medewerkers hebben moeite om werk en privé in balans te houden, terwijl bedrijven zich zorgen maken over het

Oefeningen bij SPAT werden een spiegel voor m’n eigen gedrag
Een grote verantwoordelijkheid op werk én een thuissituatie die om aandacht vraagt. Danielle merkte in 2023 dat ze steeds meer in een spagaat terechtkwam. De
‘Ik heb vier jaar roofbouw gepleegd’
Zelf had ze er geen erg in, maar de afgelopen vier jaar ging Kim constant over haar eigen grenzen heen. De redding kwam bij toeval,

Thijs (29) had meteen een klik met zijn SPAT-coach: ‘Voelde heel gelijk aan elkaar’
Hij staat bekend als een behulpzame collega, maar eind 2023 ging het opeens niet meer. IT-expert Thijs de Jong (29) ontdekte dat hij al jaren
Head coach Jelle: ‘Bij deelnemers herken ik veel punten uit mijn eigen leven’
Hoe kom je tot de kern van iemands persoonlijkheid? Psychologen wijden er lange praatsessies aan, maar head coach Jelle Bouma heeft een veel directere manier.

Grip op verzuim: Het succes van AFAS en SPAT
AFAS Software is drie keer op rij uitgeroepen tot beste werkgever van Nederland en zelfs tot beste werkgever van Europa. Hoe krijgt een bedrijf, waar

SPAT-oprichter Fabio D’Agata: ‘Ik wil het verschil maken voor werkend Nederland’
Stress, ambitie, plichtsbesef: vaak blijven mensen hard doorwerken tot het opeens niet meer lukt. Ook Fabio D’Agata leerde dat op de harde manier. In 2007

Atie (64) liep stuk op zwaar werk en gepieker: ‘Nu sta ik daar heel anders in’
Met haar behulpzame en betrokken karakter is Atie Wassenaar (64) in de wieg gelegd voor
ouderenzorg. Maar die mooie eigenschappen hebben ook hun keerzijde,
Verzuimaanpak rammelt: ‘Schakel op tijd deskundige in’
Voorkomen is beter dan genezen, dat snapt iedereen. Toch gaat dat binnen een bedrijf nog wel eens mis. Medewerkers worden vaak pas geholpen als ze